שיעור שאלות

שיעור שאלות

שיעור שבד"כ אני מפרידה בין הבנים והבנות – ממש לא חובה…. לפעמים זה נחמד ( או בהגדרה שאני רושמת: השיעור מיועד לכל מי שמגדירה עצמה אישה / שמגדיר עצמו גבר).

הסטינג מאוד פשוט ואני אומרת אותו בהתחלה, שידעו מה הולך לקרות:

^כל אחד/ אחת מקבלת פתק וכלי כתיבה (משתדלת מאוד שכלי הכתיבה יהיו אחידים -עפרונות/עטים ולא טושים בצבעים שונים).

^ מזמינה אותם לכתוב על הפתק נושא/שאלה/בקשה/אמירה שהיו רוצים שתקבל התייחסות במרחב במגוון הנושאים שקשורים לשיעור שלנו.

^ אני אומרת מראש – כולם מקבלים פתק, אם אין לכם מה לרשום תעשו "כאילו". בגילאים הללו של גיל התבגרות, (ו-ט במיוחד) זה נותן תחושה נעימה יותר. כך גיליתי לאורך השנים.

^ אחרי שמסיימות לכתוב, מקפלות ושמות במרכז.

^ ואז אני עוברת על הפתקים. לבד.

ותמיד יש מעין שקט כזה. מתח ומבוכה.

אני קוראת את המילים שלהם עם המון כבוד. יודעת שמה שנכתב נכתב עם המון אומץ וסקרנות.

^ אני מאגדת לעצמי תמות/נושאים/שאלות כלליות. מראש אני אומרת שאני לא מקריאה את הניסוחים כמו שהם אלא אם יכתבו לי שזה חשוב להן.

ואז אני עונה.

לפעמים לבד, לפעמים מזמינה שיח, לפעמים מרחיבה, לפעמים ממוקדת.

לפעמים אני רואה שיש איזה נושא שחוזר על עצמו אז משאירה רבע שעה בסוף שנשוחח ביחד על זה.

מעניין שאצל הבנים עלה כל כך מהר הנושא של פורנו.

ואצל הבנות פגיעה מינית.

מעניין שאצל שניהם, גם בנים וגם בנות עלו במידה שווה נושאים של מערכות יחסים, נטיות מיניות ודימוי גוף.

מעניין שכשעניתי על שאלות אנונימיות פתאום צצות להן שאלות לא אנונימיות שמתפרצות להן החוצה כי מרגיש להם בטוח לפרוץ (וואי – כמה שאני אוהבת כשזה קורה!!!)

וכשאני יוצאת משיעור שכזה לא בא לי לזרוק את כל הפתקים עם השאלות המקסימות האלו שהם הפקידו בידיים שלי.

בכבוד רב אני משליכה אותן עמוק אל תוך הפח הכחול.

ומשאירה בתוכי את הרגע הזה.

 

 

רוצה לקבל עוד כלים פרקטיים לעבודה עם הכיתה שלך? מזמינה אותך להציץ במערכי הפעילות שלי

נהנתם מהמאמר ? כאן משתפים :)

מאמרים נוספים

חיפשת תוכן מיוחד? הגעת למקום הנכון!

— הרשמה לניוזלטר שלי —

רוצה לקבל ממני עוד תוכן
מעולה בנושא חינוך למיניות
חיובית ומייטיבה
בבית ובמרחב החינוכי?!