"מה את חושבת על אתגר "No Nut November"?" שאלו אותי שלושת הבנים מכיתה ז' באמצע הטיול. המחנה כבר היה חשוך, הם ישבו באוהל ודיברו בשקט ואני רק עברתי במקרה לראות מה שלומם.
היו לי בערך 3 שניות לחשוב מה אני עונה, כמה שיח אני רוצה שיתפתח עכשיו, כמה מתאים שזה בכלל יתרחש עכשיו, בטיול, במרחב לא אינטימי כל כך.
הבנתי שהתשובה שלי צריכה להיות קצרה ותמציתית. אבל לא הבנתי איך אוכל לתמצת תשובה קצרה לשאלה כל כך מורכבת שיש כל כך הרבה מה לדבר עליה?
האתגר הזה, שבמהלכו בנים מתנזרים משפיכה למשך חודש אחד ( ואז האתגר המשלים שמגיע בדצמבר במהלכו הם שופכים או "גומרים" לפי התאריך של היום. לדוגמא – 21.12 הם צריכים לשפוך 21 פעמים).
לתוך זה תוסיפו את הרשתות החברתיות שבהם הם מעדכנים בצורה כזו או אחרת את מידת ההצלחה שלהם. וגם את העובדה שבנות לא נכללות באתגר- מה שמעלה הרבה שאלות הקשורות לתרבות ולסטראוטיפ הקיים סביב אוננות נשית. וגם תוספת חשובה לעיצוב הזהות הגברית של בני הנוער שלנו ו-וואי וואי איזה השלכות יש לזה, רק מתחילה לחשוב וכבר מסתחרר לי הראש. אה, וכמובן פתאום מופיעות כל מיני הצדקות ל"עודף חרמנות" בחודש נובמבר. ובואו גם נדבר על כמה זה לא בריא, ועל כמה אוננות היא דווקא מאוד בריאה, ומרגיעה, וכשלא מתווסף לה פורנו אז היא יכולה להיות זמן איכות כל כך חשוב של בן נוער עם הגוף שלו והנה האתגר הזה הופך את האוננות להיות…. תועלתנית, מסחרית. ומעל כל זה מרחפת עננת הטאבו. המבוגרים לא מדברים על זה. הם גם חושבים שאנחנו לא יודעים את זה. ואם אנחנו יודעים אז אנחנו לא מבינים בזה. אוי, ואיך שכחתי שיש גם את החלק של הבנות שמנסות "להכשיל" את הבנים באתגר שלהם: https://www.youtube.com/watch?v=hx5qrWAzq8g
אוך כמה שזה דפוק!!!
בקיצור – בליל של מחשבות שאותם ניסחתי לשני משפטים וחצי: "תקשיבו, בגדול אני חושבת שהאתגר הזה פוגע. פוגע בכם, פוגע בבנות, פוגע בבני אדם, פוגע באופן שבו אנחנו מתייחסים למיניות, פוגע בבריאות המינית שלכם. אני חושבת שהאתגר הזה הוא זלזול, זלזול בכם, זלזול בחברה ובתרבות שלנו. זה כמו… בדיחה ממש ממש גרועה. אבל, בואו נדבר על זה ביחד בשיעור ביום ראשון, מתאים?"
לא יודעת מה יצא מהשיח ביום ראשון (אולי אחזור לספר) בכל קבוצה עולים דברים קצת שונים בשיח. המטרה שלי היא בעיקר לשים את זה על השולחן ולדבר את זה, ביחד.
דרך אגב, לפני שנה פתחתי שיח שכזה עם חברה מי-י"ב והם בישרו לי שזה ממש לא רלוונטי לגיל שלהם, הסבירו לי שמדובר על "קטע של חטיבה" ושהם כבר מבינים שמדובר ב"בדיחה גרועה ולא מוצלחת".
לא יודעת אם זה תקף לכולם…..
בכל מקרה, נובמבר כבר התחיל, והרשת כבר מוצפת. מחיפוש קצר בטיקטוק ובאינסטגרם מצאתי "אוצרות".
אז… יאללה, הזדמנות להעלות את הנושא בנסיעה לחוג, רגע לפני שהולכים לישון, כשאוכלים ארוחת ערב, וגם בבית הספר בשיעור כזה או אחר.
תשאלו אותם, תתעניינו איפה זה פוגש אותם, מה דעתם על האתגר. תרגישו בנוח גם לומר את דעתכם
ומי שרוצה ללמוד על זה יותר ואולי גם לקבל עוד קצת מילים ממליצה לקרוא את טור הדעה של ניצן ויסברג- https://www.haaretz.co.il/…/nitzanwaisberg/BLOG-1.8202149
וכמובן -יש גם ערך בויקיפדיה ששווה לבדוק
רוצה לקבל עוד כלים פרקטיים לעבודה עם הכיתה שלך? מזמינה אותך להציץ במערכי הפעילות שלי